piątek, 3 sierpnia 2012

#38 RECKA: Bijatyka poniżej oczekiwań.

Bardzo dobrze zapowiadany film akcji po kilku spotach telewizyjnych i zwiastunie zachęcił mnie „bardzo”. Z braku czasu i chyba chęci (po wielu kinowych rozczarowaniach wiosny) zabrałem się do oglądania. Zapraszam do recenzji filmu SAFE :)
Myślałem, że będzie to tylko przedsmak przed zapowiadanym Expendables II również z udziałem Stathmana, no cóż – rozczarowałem się okropnie. Oto kilka gorzkich słów na temat: Protektora!

Bijatyka poniżej oczekiwań.
SAFE (2012)

część I: Idiotyczny tytuł – idiotyczny film.
Nie mam pojęcia kto wymyślił tytuł do tego film, gdyż SAFE w żaden sposób nie współgra z Protektorem, oczywiście – fabularnie idealnie pasuje (patrz: Szklana pułapka do pierwszej części DIE HARD) ale Protektorem chyba nikogo nie przekonasz do tego filmu. Klasyczna bijatyka na poziomie Stathama – czyli już znana i lubiana marka od Transportera czy Przekrętu, a jednak się można poślizgnąć. Tym razem jest to mierne okładanie się wszystkim co popadnie, upadanie, bieganie, okładanie się jeszcze większą ilością śmieci, krzeseł czy demolowanie metra i tak przez prawie dwie godziny. Nużące kino w klimatach rosyjsko-japoński gangsterskich zatargów. Kino dla wytrwałych.

część II: Koniec matactwa, czas kręcić kino kuriozalne.
Kilku dobrych aktorów można dorwać w trzecim planie i to wszystko. Kino jest średnie, historyjka żałośnie śmieszna i banalna, mało powiem, że kuriozalnie przewidywalna i nie ma co się nad nią rozdrabniać. Zdjęcia są – i to wszystko. Po obejrzeniu nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że widziałem tylko twarz Jasona spod której co chwilę było widać lufę pistoletu. Albo z dziwnym grymasem (patrz plakat) twarzy mówił sztampowe kwestie – nie podobne do jego pozostałych roli.

SAFE (2012)
4/10
posterek:
gatunek: kryminał / akcji
premierowo: 1 marca 2012
dyrekcja: Boaz Yakin
skrobacz: Boaz Yakin
przyaktorzyli: Transporter i RoboCop 3
cytat: "There's a school for gifted children up in Seattle. It's a nice drive... if you like trees and shit."

Brak komentarzy: