czwartek, 25 kwietnia 2013

#172 [K] Dosyć Hollywoodu

Felieton Film Fikcja 
Dosyć Hollywoodu 
G.I. Joe: Retaliation (2013) to tytuł, którego się bałem, nie dotknę drugi raz tej produkcji i wszelkim fanom dobrego kina akcji stanowczo odradzam ten film. Nie wiem jak to się stało, że ostatnimi czasy na nic nie czekam (może to wina kiepskiego G.I. Joe?). Grzebiąc w różnych notowaniach i listach łapię się na tym, że wyszukuję skandynawskich dramatów i filmów psychologicznych jako ucieczki przed kinem zza oceanu. Specyfika północnoeuropejskiego kina powoduje, że widz odczuwa ogromną więź z bohaterami oglądając ich perypetie (często bazujące na faktach). Brak tabu, świetne ścieżki dźwiękowe i prawdziwe aktorstwo to jedne z wielu atutów tego kina. Po seansie Jagten (Polowanie) i podobnego, a nakręconego kilka lat wcześniej Anklaget (Oskarżony) postanowiłem zabrać się za kolejne filmy tego typu. 
Reasumując plany na zajrzenie do kina lub dvd pozostaje mi tylko obejrzeć Olympus Has Fallen (2013), który zapowiada się całkiem nieźle (zważając na producentów i aktorstwo), a następnie 17-go maja wybiorę się na premierę Szwedzkiego filmu Hypnotisören (Hipnotyzer). 
Iron Man, Star Trek i inne tego typu filmy to jak na razie nie moja działka ale znając życie i tak obejrzę dla spokoju sumienia i pewnie wieczornego odmóżdżenia w gorący majowy weekend. 
Druga strona obrazu / dźwięku to oczywiście seriale i tu sytuacja ma się znacznie lepiej. Jak już wspominałem, Bates Motel rozpoczął się bardzo dobrze i oby utrzymał poziom pierwszych odcinków. Hannibal, po dobrym starcie, trzecim odcinkiem rozczarował, a już słychać głosy, że kolejny będzie emitowany tylko na jednej z dwóch stacji w związku z ogromną drastycznością scen (jak zwykle przesadzają). Od ostatniego felietonu pojawiły się trzy nowe seriale, które przykuły moją uwagę. Pierwszym z nich jest oczywiście Defiance, serial osadzony w niedalekiej przyszłości gdzie kilka ras kosmitów współistnieje na Ziemi i borni się przed jeszcze inną cywilizacją. Mamy tu połączenie klimatu gry Mass Effect oraz postapokaliptycznych scenerii Fallout’a. Terraforming wygląda jak z serialu Terra Nova, a ubiory są bardzo steampunkowe. Po pilocie jestem na tak, szczególnie że uwielbiam takie koncepcje. Zombieland po ogromnym sukcesie kinowym został reanimowany w postaci serialu i pomimo wielu skarg internautów jestem jak na razie na tak, podobnie jak do Hemlock Grove, serialu o wilkołakach z aktorką znaną głównie z serii X-men o nazwisku Janssen (Famke). Wiele finałów telewizyjnych będzie się pojawiać na dniach , ale ja podchodzę do tego bardzo spokojnie. Prędzej będę się nakręcał na zapomniane jednosezonowe seriale niż na zapowiedzi produkcji na summertime 2013, a to już blisko gdyż już AMC, Fox czy CW szykują ciężkie działa. Z drugiej strony tegoroczne wakacje będę obfitowały w ogromne zmiany i serie finałowe lecz o tym – następnym razem.

Brak komentarzy: